Rokas Milevičius
Kai pergalė priklauso nuo vėjo ir komandos

Iš asmeninio albumo
Tiesą sakant, realiai vėjas mažai prisideda prie sėkmės, nes kompetentinga, darni komanda net ir tą patį vėją gali taip sėkmingai nukreipti į bures, kad pergalė gerokai priartėtų. Arba priešingai.
Šia tema gali daug papasakoti vienas naujausių „Shibui“ pranešėjų Rokas Milevičius, „The Ocean Race“ buriuotojas, „Ambersail 2 komandos” kapitonas. Apie komandos dinamiką, lyderystę jis kalba ne remdamasis teorija, bet savo asmenine patirtimi – ir sėkminga, ir nelabai. Iš visų situacijų galima pasisemti vertingos patirties, jei tik to nori.
Iš Londono olimpinių žaidynių į „The Ocean Race“

Iš asmeninio albumo
Netinkamai parinktas komandos narys gali kainuoti gyvybę
„Atsakymas, kodėl atranka tokia griežta ir sudėtinga, paprastas – plaukiant kiekvieno gyvybė priklauso nuo kiekvieno. Tiesiogine to žodžio prasme. Laive yra aštuoni žmonės, budime vachtomis, realiai vienu metu laivą valdo keturi žmonės. Todėl kapitonas turi būti absoliučiai tikras, kad kiekvienas iš įgulos narių bet kuriuo metu padarys viską, kad laivas kuo geriau plauktų į priekį. Mes kiekvienas turėjome siekti patys ir reikalauti iš kitų – būti pačia geriausia savo versija. Visi žinojome, kad mūsų tikslas – pergalė, ir turime padaryti viską, kad ją pasiektume“, – pasakojo R. Milevičius.
Ekstremalios sąlygos daug labiau išgrynina tiesas, apie kurias kalbama ir versle – motyvuota, efektyvi komanda gali labai daug nuveikti. Ir priešingai. Tik darbe, kasdienybėje kartais galima pasislėpti už kitų, o plaukiant Patagonijos pakrantėmis, kai vėjo gūsiai mėgina suplėšyti bures, slėptis nebūna už ko. Tad čia išbandytos situacijos gali tapti gerais pavyzdžiais, kaip elgtis ar nesielgti versle.
Tiesa, nepaisant taip stropiai atrinktos komandos, buriuotojams nepavyko išvengti sunkių išbandymų. Vienas didžiausių iššūkių „Team Brunel“ įgulos laukė plaukiant iš Kinijos į Naująją Zelandiją. Visi gerai žinojo – bus tam tikras laiko tarpas, kai gali pasiekti netikslios orų prognozės, tai buvo nuolat kartojama per susirinkimus.
Jachta sėkmingai išplaukė iš Kinijos į atvirus vandenis, sulaukė pastovių vėjų į bures ir sėkmingai artėjo prie Naujosios Zelandijos krantų. Visi duomenys rodė, kad po dviejų parų „Team Brunel“ įgula sėkmingai pasieks finišą gerokai lenkdama kitus dalyvius. Ir staiga situaciją sujaukė tradicinė orų prognozė, pranešusi, kad netrukus laivas pateks į štilio zoną. Tai reiškė, kad visas optimistines prognozes reikia atidėti į šalį ir imtis skubių priemonių situacijai suvaldyti.

Iš asmeninio albumo
„Shibui“ pranešėjas Rokas Milevičius, „The Ocean Race“ buriuotojas, kapitonas savo pranešime kalba apie komandos dinamiką, lyderystę, apie tai, ką pats patyrė ir išmoko iš legendinio „Team Brunel“ kapitono B. Bekkingo, o vėliau – savo asmeninės patirties. Prestižinėse buriavimo varžybose patirtos situacijos gali tapti geromis pamokomis versle.
Kas skaitėte 4-ąjį „Shibui“ naujienlaiškį ir pasakojimą apie R. Milevičių, pamenate – tame „The Ocean Race“ etape pirmaujančią „Team Brunel“ įgulą palikome plaukiančią iš Kinijos į Naująją Zelandiją. Jų planus netrukus pasiekti finišą sugriovė orų prognozė, žadanti, kad netrukus jachta įplauks į štilio zoną.
Klaidos kaina – pralaimėtas etapas
„Halzuojam!“, – nuskambėjo įsakymas. Tokia komanda reiškia posūkį plaukiant pavėjui, o realybėje tai atrodė: laivas daro staigų posūkį ir plaukia link kitų, netgi praleisdamas juos į priekį, kad taip pasinaudodamas palankiu vėju drauge su jais artėtų prie finišo. Nes užstrigus štilio zonoje kelias iki tikslo užtruktų dar ilgiau.
Po keturių valandų „Team Brunel“ pasiekė dar viena orų prognozė. Paaiškėjo, kad ankstesnioji, privertusi kardinaliai pakeisti laivo kursą, buvo neteisinga.
„Visi žinojom, kad bus laikas, kai negalima pasitikėti prognozėmis, ir vis tiek remdamiesi ja priėmėme sprendimą keisti kursą“, – pašnekovas iki šiol negali be emocijų pasakoti apie klaidą, vietoj pergalės jų įgulai atnešusią šešis baudos taškus. Galima tik įsivaizduoti, kaip visa ta situacija atrodė finiše laukiantiems rėmėjams, varžybų organizatoriams, žiūrovams – sėkmingai į finišą skriejusi jachta staiga apsisuka ir pradeda plaukti vos ne atgal…
„Tai buvo vienas iš sunkiausių momentų, komandos dvasia pradėjo klibėti“, – prisimena R. Milevičius.
Tačiau motyvuota komanda sugebėjo įveikti ir šį išbandymą, kur kas sėkmingiau praplaukti kitus etapus ir įtemptoje, iki paskutinių regatos minučių vykusioje kovoje užimti antrąją vietą. Kaip jai tai pavyko? Tikriausiai, suveikė komandos narių savybės, kurios buvo tokios svarbios per jų atranką: noras laimėti, motyvacija dalyvauti.
„Fizinės savybės buvo labai svarbu, bet dar svarbiau psichologinės. Plaukiant fiziškai būna labai sunku, ir jei kažko nepadarysi, bus sudėtingiau kitiems. Bet jei palūši psichologiškai, bus dar blogiau, nes demotyvuosi kitus“, – jau gerokai vėliau Rokas sužinojo, kokių įgulos narių ieškojo B. Bekkingas. Ir lenktynės įrodė, kad patyręs kapitonas buvo teisus.

Iš asmeninio albumo
Lyderis ir komandos motyvacija

Iš asmeninio albumo
„The Ocean Race“ – už švarius vandenynus
Beje, pasakojant apie „The Ocean Race“ dar reikia paminėti, kad jų dalyviai galvoja ne tik apie rezultatą, bet ir apie tvarumą, aplinkos taršą, nes kas jau kas, o buriuotojai gerai mato, kokią žalą pasaulio vandenims daro plastikas ir kitos mūsų žmonių veiklos pasekmės.
Taip natūraliai šių prestižinių varžybų organizatoriai ir dalyviai nusprendė prisidėti prie globalių mūsų planetos problemų sprendimo pasirinkdami labai konkrečia sritį – siekti, kad vandenynai būtų kuo švaresni. Tad visi „The Ocean Race“ dalyviai pasirašo memorandumą, kad nenaudos vienkartinio plastiko; po regatos susitikdami su gerbėjais kalba ne tik apie buriavimą, bet ir apie tvarumą; o plaukdami turi laboratorijas, ima vandens mėginius ir juos tiria, taip aprūpindami mokslininkus duomenimis iš nuošalių vandenyno dalių.
Šią misiją R. Milevičius tęsia ir plaukdamas su „Ambersail 2“ komanda.